Random feiten en nog wat uitstapjes

02-10-2017

Heee! Ik heb al een tijdje niks gepost omdat ik al best gewend ben aan alles inmiddels, dus voelt het niet alsof er veel interessants te vertellen is, maar het leek me toch leuk om iets te schrijven. Daarom ga ik nu wat random feiten vertellen over het leven hier, en ook nog wat leuke uitstapjes die ik heb gemaakt :) Ik heb trouwens weer geen mooie foto's want ik durfde hem niet mee te nemen naar Bogotá en ik vergat hem in Girardot... :( Maar ik ben van plan binnenkort foto's te gaan maken op school en in Ubaté!

Dus, eerst maar eens wat feitjes:

- Hier in de supermarkt is een schap voor voeten-deodorant, en het is even groot of misschien zelfs groter dan het schap met normale deodorant! Echt heel raar hahaha (Hoewel dit voor mijn broers toch best nuttig zou zijn ;P)

- Ik heb deze pyjama gekocht omdat ik het koud heb 's avonds en 's ochtends en ik ga echt stuk iedere keer als ik mezelf in een spiegel zie. Deze soort pyjama is overigens best normaal en mijn familie vindt het een mooie pyjama. Daarnaast slapen ze hier ook echt in deze pyjama's, maar dat lijk mij echt veel te warm...

- Ze eten hier heel veel met de hand, of met een lepel. Het is zo moeilijk om bijvoorbeeld aardappels of een stuk vlees met een lepel te eten!! Ik snap het echt niet!

- Het is hier echt apart als je atheïst bent, en zelfs in heel veel liedjes die gewoon op de radio spelen speelt god een grote rol. Toch bidden we nooit aan tafel voor het eten. Mensen slaan wel heel vaak kruisjes, zoals wanneer ze gaan auto rijden.

- Soms gaan er op school meisjes voor mijn neus staan en blijven ze gewoon even daar staan om naar me te kijken. Als ik dan maar 'hola' zeg, zeggen ze 'hola' terug en lopen giechelend weg. Dat is best raar hahaha

- En soms voel ik opeens dat iemand aan mijn haar zit achter me. 

- Alles is hier zo belachelijk goedkoop! Maar het klinkt duur door inflatie. Bijvoorbeeld: een broodje in de kantine van de school kost 1500 pesos. Dat is 0,43 eurocent. Maar dat is dan echt een groot broodje, en een glas vers sap is 0,23 cent!

- Het brood hier is echt by far niet zo lekker als in Nederland :/

- Gelukkig eten we bijna nooit brood. 's Ochtends eet ik meestal warm, 's Middags ook en 's Avonds is altijd nogal random eten en echt heel weinig.

- En ik drink iedere ochtend bij het ontbijt chocolademelk wat echt heel erg wennen was.

- Zo'n beetje iedereen hier heeft zinloze telefoonhoesjes, ze vallen continu eruit! Nou ja, als zij een kapotte telefoon willen...

Verder weet ik nu even niks meer, dus over naar de uitstapjes!

Ik eet heel vaak wafels hier want er is een restaurant met hele lekkere! Zo ook met mensen van school laatst (waar ik overigens van te voren maar 1 keer mee had gesproken hahaha). En met andere AFS'ers heb ik er laatst ook al gegeten. 

Afgelopen donderdag ben ik naar een verjaardag geweest van de docent filosofie. Dat was best apart aangezien je in Nederland niet gauw naar de verjaardag van een docent zou gaan... Daarnaast heeft hij aan al zijn leerlingen Colombiana (frisdank) gemixt met bier geserveerd. Ieeeeeel. En echt raar dat een docent dat doet maar ja dit is Colombia! En in deze foto van het feest zie je een beetje het lengteverschil:

Ik ben afgelopen vrijdag naar Girardot geweest, een plaatsje ongeveer vier en een half uur rijden van hier. We moesten om die reden al om 3 uur 's ochtends opstaan... Het leuke is, is dat Girardot op een of andere manier echt veel warmer is dan hier, het was er maar liefst 34 graden!! We hebben er gezwommen, maar ik en Luna hadden zoveel last van de zon in onze ogen dat we eigenlijk alleen in de schaduw in de rand van het zwembad hebben gestaan (het water was te ondiep voor ons hahaha). Het was wel lekker verkoelend :). Naast het zwembad heb ik een wilde leguaan gespot waar ik een foto van heb kunnen maken, dus die is hieronder. We hebben ook nog raspado gegeten, een soort slush puppy maar dan echt gewoon geschaafd ijs, dus lekker fris!

De dag erna stond ik met mijn familie weer om drie uur 's ochtends op! Feest! Maar het was wel leuk, want we gingen naar Bogotá. Eerst hebben we een heleboel dingen gekocht en daarna zijn we naar een danscompetitie gegaan. Dat was heel leuk omdat er heel veel groepen van een heel hoog niveau bij zaten, wat echt gaaf was om te bekijken! 

Vandaag heb ik ijs gegeten bij de ijszaak waar een vriendin werkt, wat heeeel lekker was! 

Daarnaast heb ik trouwens besloten om te stoppen met dansen omdat ik deze dansstijl eigenlijk echt helemaal niet leuk vind om te dansen. We gaan kijken bij een school met ballet! :D En morgen mogen Luna en ik lesgeven aan onze dansklas in ballet om ons vrolijk te houden tot we weggaan ;). We worden zelfs betaald om de les te geven! :O

Daarnaast is mijn maand jubileum al geweest, heel raar dat de tijd zo snel gaat!

Nou, dat was wel weer een beetje wat ik te vertellen heb. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen! 

Dan wil ik nog even speciale groeten doen aan meneer Dekker, omdat hij kennelijk met veel passie over mijn blog praat. Bedankt voor de publiciteit en waardering! :P

Chao!

Wil je ook een jaar/trimester naar het buitenland? Ga dan naar www.afs.nl

© 2018 Uitwisselingsblog van Sammie. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin