Amazonereis nummer 2!

18-12-2017

Haaaai! Nou kan ik me voorstellen dat deze titel verwarrend is, maar ik ben dus laatst wéér naar de Amazone geweest, maar deze keer met familie. Of nou ja, eigenlijk met mijn gastgezin, het gastgezin van Sirada (een AFS'er uit Thailand), een gezin van de oom en tante van Sirada en nóg een oom/tante gezin. Dus niet echt veel van mijn familie maar toch leuk :) En het leuke is, is dat we deze keer niet hetzelfde hebben gedaan als met AFS!

9 December had ik de quinceañera van mijn gastzusje. Het was een superleuk feest en we hebben de hele nacht gedanst!! En iedereen was heel mooi gekleed. De enige foto's die ik heb zijn helaas foto's van geprinte foto's...

Wat ik wel kan zeggen over de quinceañera is dat die om ongeveer half 5 's ochtends eindigde. We zijn de volgende dag om half 2 's ochtends in het vliegtuig gestapt, dus het was niet echt een uitgerust begin aan de vakantie. We hebben verder die ochtend alleen even uitgerust in een 'Maloka', een soort typisch gebouw van daar, waar heel veel hangmatten in waren.

Daarna gingen we met de boot door naar het hotel, omdat het best ver was. Bij het hotel hebben we ontbeten en toen gingen we naar een 'bioparque' wat eigenlijk een dierentuin was met de dieren die daar leefden. Helaas mochten we de jaguar en de grotere apen niet bekijken. Ik weet niet waarom niet, maar het was wel heel jammer want dat waren de spectaculairste dieren. We hebben wel veel spinnen, slangen en vissen gezien!

Daarna hebben we vrijwel de hele dag geslapen want we waren echt zombies. De volgende dag gingen we in de ochtend naar 'la isla de los micos', een eiland met heel veel aapjes, en die klommen ook allemaal op ons! Dat was echt heel leuk! Er zijn deze keer wel foto's gemaakt van mij met apen! De kwaliteit is slecht maar het zijn wel leuke foto's. Ik heb ook heel veel leuke foto's kunnen maken van de apen zelf. 

Daarna gingen we naar een eiland om handgemaakte souvenirs te kopen en toen gingen we naar Puerto Nariño. Daar hebben we geluncht in hetzelfde restaurant als waar we iedere dag heengingen met AFS voor ontbijt én avondeten, dus dat was wel grappig. Daarna hebben we nog een beetje rondgekeken en vonden we een restaurant waar je bovenin een heel mooi uitzicht had. Na Puerto Nariño gingen we rivierdolfijnen zoeken. We hebben alleen de roze gevonden, dus niet de grijze. Gelukkig maakte dat voor mij niet zo uit want die had ik al gezien met AFS! Ik plaats hieronder ook een foto van de roze rivierdolfijn maar het is niet heel zichtbaar want ze gaan niet zo ver boven water en hij was redelijk ver weg.

De volgende dag zijn we naar een inheemse stam geweest. Daar hebben we een wandeling gemaakt door het oerwoud met als gids iemand van die stam.

Verder heb ik die dag met kleding in een zwembad gezwommen want ik was mijn zwemkleding vergeten. En na het zwemmen bleek dat je niet in het zwembad mocht met kleding. Oeps. De volgende dag gingen we al weer terug naar Leticia met de boot en koffers. Daar vertrokken we met een bus naar Tabatinga, een Braziliaanse stad die grenst aan Colombia. Daar heb ik chocolade gekocht en Guaraná gedronken, en we zijn naar een plaats gegaan waar heel veel schoenen werden verkocht. En toen gingen we naar het vliegveld waar we pas om vier uur 's ochtends met het vliegtuig gingen. Het was een nogal vermoeiende week, maar wel leuk! 

Nou, dat was het dan wel weer. Ik blijf hier trouwens nog maar 6 maanden nu. Tijd vliegt!!

(Nijntje) Tot snel!

Wil je ook een jaar of een trimester naar het buitenland? Kijk dan op www.afs.nl :)

© 2018 Uitwisselingsblog van Sammie. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin